Układ Radeon HD 6450
Konstrukcje z najtańszego segmentu z reguły nie służą do grania, gdyż mają wydajność zbliżoną do zintegrowanych rozwiązań. Osiągi najmocniejszych „integr”, takich jak Intel HD Graphics 3000 i 2000 przewyższają osiągi najtańszych samodzielnych kart graficznych. Ofensywa tak mocnych i ściśle wyspecjalizowanych układów zintegrowanych wymusiła szybką odpowiedź konkurencji. I dlatego zaraz po HD 6450 zobaczymy GeForce'a GT 520, po cichu wprowadzanego na półki sklepowe. Jednak w obliczu mocnej konkurencji ze strony układów zintegrowanych zastosowanie tak słabych GPU wydaje się co najmniej niszowe. Ich rozwój musi iść w kierunku nowych rozwiązań wspomagających codzienne użytkowanie komputera i unikatowych funkcji, charakterystycznych dla danego producenta. Być może nazwa akcelerator wideo byłaby tu bardziej na miejscu. Jeśli chodzi o wydajność w grach – czy w ogóle tzw. grywalność – trudno jest znaleźć zastosowanie dla takich konstrukcji, mimo że oferują takie nowinki jak obsługa DirectX 11.
Najtańsza karta AMD, oparta na GPU o roboczej nazwie Caicos, ma zastąpić całkiem świeżego Radeona HD 5450. Już ten model oferował obsługę funkcji DirectX 11 oraz takich rozwiązań, jak Eyefinity i AMD HD3D. Radeon HD 6450 jest niejako rozwinięciem tego modelu, na szczęście nieco bardziej wydajnym. Od HD 5450 jest o jedną czwartą większy, zapewniając ponad dwa razy większą moc obliczeniową.
HD 6450 | HD 6450 | HD 5450 | |
---|---|---|---|
Nazwa robocza GPU | Caicos | Caicos | Cedar |
Jednostki cieniujące | 160 | 160 | 80 |
ROP | 4 | 4 | 4 |
Jednostki teksturujące | 8 | 8 | 8 |
Zegar rdzenia | 625 MHz | 750 MHz | 650 MHz |
Moc obliczeniowa | 200 gigaflopów | 240 gigaflopów | 104 gigaflopy |
Szybkość wypełniania pikselami | 2,5 gigapiks./s | 3,0 gigapiks./s | 2,6 gigapiks./s |
Szybkość wypełniania teksturami | 5,0 gigateks./s | 6,0 gigateks./s | 5,2 gigateks./s |
Zegar pamięci | do 800 MHz | do 900 MHz | do 800 MHz |
Szyna pamięci | 64 b | 64 b | 64 b |
Rodzaj pamięci | DDR3 | GDDR5 | DDR3 |
Przepustowość pamięci | ~ 11,9 GB/s | ~ 26,8 GB/s | ~ 11,9 GB/s |
Powyżej zamieściliśmy porównanie Radeona HD 5450 z obydwoma nowymi wersjami HD 6450. Poszczególne produkty będą różniły się częstotliwością działania GPU oraz typem i taktowaniem pamięci. Zegar rdzenia będzie zależał od układu chłodzenia. Wersje chłodzone pasywnie będą miały wolniej taktowany GPU niż wersje z wentylatorem i raczej nie będzie to powiązane z rodzajem użytego RAM-u. W tabeli nakreśliliśmy jednak wydajność słabej oraz najmocniejszej możliwej wersji. O ile DDR3 zapewniają efektywne taktowanie jedynie dwukrotnie szybsze od rzeczywistego, to GDDR5 zwiększają przepływność czterokrotnie. Nietrudno obliczyć, że wersje z tym pierwszym rodzajem pamięci będą działały z efektywną częstotliwością do 1600 MHz, a szybsze GDDR5 zapewnią do 3600 MHz. Za to najtańsze modele HD 6450 będą miały DDR3 działające z częstotliwością 533 MHz. Główne różnice mają wynikać bezpośrednio z rodzaju pamięci i jej taktowania. Kości GDDR5 są obecnie znacznie droższe od DDR3, a w tej samej cenie co 512 MB szybszych „piątek” można dostać 1 GB DDR3. Zatem w celu wykorzystania niewiedzy kupujących mocniej promowane będą wersje z większą liczbą tańszych kości. Należy zatem pamiętać, że w tak słabej karcie trudno jest wykorzystać cały gigabajt, a znacznie lepszą wydajność uzyska się dzięki mniejszej liczbie szybszych kości.
HD 6450 | HD 6450 | HD 5450 | |
---|---|---|---|
Wersja | DDR3 | GDDR5 | DDR3 |
Rozmiar rdzenia | ~ 67 mm2 | ~ 67 mm2 | ~ 59 mm2 |
Liczba tranzystorów | 370 mln | 370 mln | 292 mln |
Proces technologiczny | 40 nm | 40 nm | 40 nm |
Typowy pobór mocy | 18 W | 27 W | 19 W |
Pobór mocy w spoczynku | 9 W | 9 W | 6 W |
Rdzeń Caicos zauważalnie urósł względem poprzednika, Cedar. Warto zauważyć, że powierzchnia większa o nieco ponad 13 procent przyniosła niemalże 27-procentowy wzrost liczby tranzystorów w układzie. Niestety, zwiększenie rozmiarów odbiło się niekorzystnie na poborze mocy. Radeon HD 5450 jest pod tym względem niemal rekordzistą. 6 W w spoczynku to wartość niezwykle mała, a HD 6450 potrzebuje już o połowę więcej. Za to wolniejsze wersje nowego Radeona zapewnią symbolicznie mniejszy pobór mocy przy obciążeniu obliczeniami.
Układy Radeon HD 6670 oraz HD 6570
Wydaje się, że AMD stosuje strategię małych kroków. Żeby nie było nieporozumień, w każdej kolejnej generacji dokłada się jeden blok jednostek wykonawczych. I tak już od czasów HD 4670, który miał 320 jednostek cieniujących. Następna generacja z tego segmentu, czyli układ Cedar, oprócz dodatkowego bloku wykonawczego dodała m.in. obsługę Eyefinity i DirectX 11. GPU o roboczej nazwie Turks to już druga generacja układów obsługujących najnowsze API. Turks ma 480 jednostek cieniujących i 24 teksturujące. Szczegółowo przedstawia to poniższa tabela.
HD 6570 | HD 6570 | HD 5570 | HD 6670 | HD 5670 | |
---|---|---|---|---|---|
Nazwa robocza GPU | Turks Pro DDR3 | Turks Pro GDDR5 | Cedar Pro | Turks XT | Cedar XT |
Jednostki cieniujące | 480 | 480 | 400 | 480 | 400 |
ROP | 8 | 8 | 8 | 8 | 8 |
Jednostki teksturujące | 24 | 24 | 20 | 24 | 20 |
Zegar rdzenia | 650 MHz | 650 MHz | 650 MHz | 800 MHz | 775 MHz |
Moc obliczeniowa | 624 gigaflopy | 624 gigaflopy | 520 gigaflopów | 768 gigaflopów | 620 gigaflopów |
Szybkość wypełniania pikselami | 5,2 gigapiks./s | 5,2 gigapiks./s | 5,2 gigapiks./s | 6,4 gigapiks./s | 6,2 gigapiks./s |
Szybkość wypełniania teksturami | 15,6 gigateks./s | 15,6 gigateks./s | 13,0 gigateks./s | 19,2 gigateks./s | 15,5 gigateks./s |
Zegar pamięci | 900 MHz | do 1000 MHz | 900 MHz | 1000 MHz | 1000 MHz |
Szyna pamięci | 128 b | 128 b | 128 b | 128 b | 128 b |
Rodzaj pamięci | DDR3 | GDDR5 | DDR3 | GDDR5 | GDDR5 |
Przepustowość pamięci | ~ 26,8 GB/s | ~ 59,6 GB/s | ~ 26,8 GB/s | ~ 59,6 GB/s | ~ 59,6 GB/s |
Układ graficzny o roboczej nazwie Turks jest podstawą zarówno Radeonów HD 6670, jak i HD 6570. O ile poprzednia generacja tańszej odmiany Cedar z dopiskiem Pro, czyli Radeon HD 5570, oferowała tylko obsługę DDR3, to HD 6570 będzie już dostępny z bardziej wydajnymi kośćmi GDDR5. W związku z tym jedyną różnicą względem szybszego HD 6670 stanie się taktowanie, które łatwo da się zwiększyć. Zatem HD 6570 może być łakomym kąskiem dla mniej zamożnych entuzjastów i amatorów podkręcania.
HD 6570 | HD 6570 | HD 5570 | HD 6670 | HD 5670 | |
---|---|---|---|---|---|
Wersja | DDR3 | GDDR5 | DDR3 | GDDR5 | GDDR5 |
Liczba tranzystorów | 716 mln | 716 mln | 627 mln | 716 mln | 627 mln |
Proces technologiczny | 40 nm | 40 nm | 40 nm | 40 nm | 40 nm |
Typowy pobór mocy | 44 W | 60 W | 43 W | 66 W | 61 W |
Pobór mocy w spoczynku | 10 W | 11 W | 10 W | 12 W | 14 W |
Nie mamy, niestety, aktualnych danych o faktycznej wielkości rdzenia układu Cedar, ale wzrost liczby tranzystorów o niespełna 15% z pewnością nie spowoduje drastycznego zwiększenia rozmiarów struktury krzemowej (co możemy wywnioskować na przykładzie HD 6450). Mimo to rzeczywisty rozmiar rdzenia HD 5670 jest na tyle mały, że nawet spore powiększenie go nie powinno mocno wpłynąć na opłacalność całej konstrukcji. Co ciekawe, mimo rozbudowy samego GPU i pewnego przyspieszenia zegarów taktujących udało się utrzymać w ryzach pobór mocy w spoczynku. W przypadku HD 6670 jest on nawet nieco mniejszy niż u poprzednika, a HD 6570 potrzebuje tyle samo lub tylko trochę więcej. Co innego typowy pobór pod obciążeniem – nieco większy niż w kartach poprzedniej generacji.
Karta referencyjna AMD Radeon HD 6450
Mamy do czynienia z kartą niskoprofilową. Rozmiar płytki drukowanej jest taki sam jak w przypadku Radeona HD 5450.
Układ chłodzenia jest bardzo skromny. Niewysoki radiator jest wykonany z miedzi. Niewielki wentylator wygląda na hałaśliwy, ale pozory często mylą...
Układ wyjść obrazu zapewnia dużą uniwersalność: jest pełnowymiarowy DisplayPort, gniazdo DVI i nieśmiertelne D-sub.
Karta referencyjna AMD Radeon HD 6670
Tu już nie wystarcza radiator o „pojedynczej” grubości. Ciepło jest odprowadzane z miedzianej podstawy poprzez aluminiowe żebra. Zastosowany schładzacz zajmuje dwa złącza płyty głównej.
Płytka drukowana jest niskoprofilowa, co umożliwia zastosowanie karty w komputerkach HTPC.
Wentylator niewielkich rozmiarów może okazać się hałaśliwy. Jednak jest to referencyjna konstrukcja, która być może nie trafi do sprzedaży.
Konstrukcje z tego segmentu cenowego nie osiągają dużych rozmiarów. PCB niewiele wystaje poza obrys złącza PCIe ×16.
Standardowy, uniwersalny zestaw wyjść obrazu: pełnowymiarowy DisplayPort, DVI, D-sub.
Sapphire Radeon HD 6570
Karta o pełnym oznaczeniu Sapphire Radeon HD 6570 512MB GDDR5 HDMI/DVI/VGA będzie dostępna w cenie 259 zł brutto.
Nawet kupienie tak taniej karty jest przepustką do Sapphire Select Club, w którym dostępnych jest sporo aplikacji użytkowych i gier.
Sapphire użył pełnowymiarowej płytki drukowanej z aluminiowym schładzaczem Arctic Cooling.
Co więcej, schładzacz jest mocowany solidnym połączeniem gwintowym.
Płytka drukowana jest skrócona nawet względem bardzo krótkich „referentów”.
Wentylator wygląda na solidną i niezbyt głośną konstrukcję, bo jest odpowiednio duży. A jak wiadomo, większy wentylator może zapewnić taki sam przepływ powietrza jak mały przy mniejszej prędkości obrotowej.
Wyjścia obrazu to HDMI, D-sub i DVI.
Niestety, karty graficzne Sapphire otrzymaliśmy krótko przed terminem opublikowania tekstu, dlatego nie mogliśmy dokładnie sprawdzić ich możliwości. Jednak po wykonaniu testów podzielimy się wrażeniami, m.in. co do „kultury” działania.
Sapphire Radeon HD 6670
Model o oznaczeniu Sapphire Radeon HD 6670 1 GB GDDR5 HDMI/DVI/DisplayPort będzie dostępny w sklepach w cenie 349 zł brutto.
Tym razem oprócz zaproszenia do Sapphire Secret Club otrzymujemy przejściówkę DVI-D-sub, ponieważ tego drugiego złącza nie ma na panelu wyjść obrazu.
Sapphire użył identycznej jak w HD 6570, pełnowymiarowej płytki drukowanej. Schładzacz Arctic Cooling z dużym wentylatorem jest przymocowany połączeniem gwintowym.
Płytka drukowana ma niewielkie rozmiary.
Na panelu złączy znajdziecie wyłącznie te cyfrowe. Pełnowymiarowy DisplayPort, HDMI i DVI zapewniają obsługę Eyefinity.
Niestety, karty graficzne Sapphire otrzymaliśmy krótko przed terminem opublikowania artykułu, dlatego nie mogliśmy dokładnie sprawdzić ich możliwości. Jednak po wykonaniu testów podzielimy się wrażeniami, m.in. co do „kultury” działania.
Asus Radeon HD 6670
Dodatki to papierowa instrukcja obsługi, płyta ze sterownikami oraz przejściówka umożliwiająca podłączenie do karty monitorów, w których kabel jest zwieńczony wtykiem VGA.
Niereferencyjny układ chłodzenia w produkcie Asusa jest zauważalnie większy od tego, który znalazł się na karcie graficznej firmy AMD.
Dość duży schładzacz jest solidnie przymocowany do płytki drukowanej czterema śrubkami.
Płytka drukowana jest nieznacznie dłuższa od tej w Radeonie HD 6670 firmy Sapphire. Obudowa schładzacza nieco wystaje poza obrys PCB.
Na panelu złączy umieszczono tylko te cyfrowe: HDMI, pełnowymiarowe DisplayPort oraz DVI. Jest to dokładnie taki sam zestaw, jaki znalazł się w karcie firmy Sapphire.
Niestety, model firmy Asus otrzymaliśmy krótko przed terminem opublikowania artykułu, dlatego nie mogliśmy dokładnie sprawdzić jej możliwości. Jednak po wykonaniu testów podzielimy się wrażeniami, m.in. co do „kultury” działania.
HD 6450 poszczególnych firm
ASUS Radeon HD 6450 SILENT jest jednym z nielicznych pasywnie chłodzonych produktów. Dostępny będzie w wersjach z 512 MB lub 1 GB DDR3.
Powercolor Radeon HD 6450 w wersji pasywnej z 1 GB DDR3.
Sapphire Radeon HD 6450 z wentylatorem i 512 MB GDDR5.
Platforma testowa
Wszystkie testy wydajności zostały wykonane na platformie składającej się z następujących podzespołów:
Model | Dostarczył | |
---|---|---|
Procesor: | Core i7-965 Extreme Edition ES @ 133*29 | www.intel.pl |
Płyta główna: | ASUS P6T7 WS SuperComputer | asus.com.pl |
Pamięć: | A-DATA DDR3-1333+ 3 × 2 GB @ 1333 MHz 8 8 8 24 | www.adata.com.tw |
Miernik poziomu dźwięku | Sonopan SON-50 | www.sonopan.com.pl |
Schładzacz procesora: | Noctua NH-U12P | www.noctua.at |
Dysk twardy – system: | OCZ Vertex 60 GB | www.ocztechnology.com |
Dysk twardy – dane: | Seagate Barracuda 7200.11 320 GB | www.seagate.com |
Zasilacz: | Cooler Master UCP 1100 W | www.coolermaster.com |
Monitor: | Samsung SyncMaster 305T (30 cali, 2560×1600) | www.samsung.com |
Obudowa: | Lian Li PC-V2110 | www.lian-li.com |
System operacyjny:
- Windows 7 w wersji 64-bitowej.
Sterowniki:
- karty graficzne AMD Radeon – Catalyst 11.4,
- karty graficzne Nvidia GeForce – ForceWare 266.58.
Radeon jako akcelerator wideo
Lista aplikacji korzystających z przyspieszania APP (ang. AMD Accelerated Parallel Processing), zwanej kiedyś ATI Stream, jest bardzo długa. Aby sprawdzić praktyczne działanie tej funkcji, wykonaliśmy kilka testów za pomocą popularnych programów. Osiągnięty czas kodowania przedstawiają poniższe wykresy:
Radeon HD 6450 ma jedynie funkcję dekodowania strumieni wideo. W CyberLink Media Espresso nieaktywna jest opcja włączenia kodowania, jednak w tym teście wykorzystywana była tylko funkcja dekodowania.
Sprzętowa akceleracja nie zawsze oznacza szybsze wykonywanie zadań. Wszystko zależy od formatu pliku i tego, w jaki sposób mechanizm obsługuje go. W tym przypadku czterordzeniowy procesor z włączonym HT i przyspieszonym taktowaniem poradził sobie w nieco krótszym czasie. Ale widać ewidentny postęp względem karty graficznej poprzedniej generacji. Nowsze modele wykonują to samo zadanie wyraźnie szybciej (nawet znacznie słabszy Radeon HD 6450). Jednak diabeł tkwi w szczegółach. W przypadku wideo przetworzonego przez kartę graficzną gołym okiem da się zauważyć różnicę jakości materiału wyjściowego (na korzyść GPU).
Jeżeli przyspieszanie sprzętowe na karcie graficznej działa poprawnie, to możemy zaobserwować znaczący spadek obciążenia procesora. Poniżej pokazaliśmy, w jaki sposób materiał wideo jest dekodowany przez kartę graficzną Radeon HD 6450 (u góry) i procesor Core i7 965 EE (u dołu). Jak widać, nawet tak słaby GPU jak Caicos umie niemal całkowicie odciążyć procesor komputera.
Dzięki temu osiąga się mniejsze zużycie energii oraz zwalnia niepotrzebnie używane zasoby systemowe na potrzeby innych aplikacji. Co ważne, akceleracja APP działa także w programach wykorzystywanych na co dzień, takich jak Adobe Flash Player. Ostatnio GPU wspierają nawet działanie przeglądarek internetowych oraz odtwarzanie DivX.
Wydajność w programach testujących 3D
Radeon HD 6450 nie jest stworzony do gier. Niemniej jednak przechodzi testy w programach mierzących syntetyczną wydajność. Mocniejszy Radeon HD 6670 w większości testów znacznie pokonuje swojego protoplastę i podejmuje walkę z kartami z wyższej półki.
Wydajność w grach
Nie testowaliśmy Radeona HD 6450 w każdym trybie i każdej rozdzielczości. W większości przypadków byłoby to bezcelowe, ponieważ nie zapewniłaby ona nawet podstawowej grywalności. Radeon HD 6670 w każdym trybie osiąga lepsze wyniki niż GT 440. Do GTS-a 450 jeszcze sporo brakuje. Najczęściej układ Turks jest znacznie szybszy od poprzednika, HD 5670.
Wydajność w nowszych grach
W nowszych grach, wśród których przeważają tytuły DirectX 11, nie widać odstępstwa od reguły. Radeon HD 6670 jest wyraźnie wolniejszy od GTS-a 450. Jedynie Bulletstorm, który generalnie jest łaskawszy dla kart AMD, pozwolił rozwinąć skrzydła HD 6670. W tej grze najmocniejszy Turks osiąga lepsze wyniki niż GTS 450. Ale to wyjątek spowodowany „preferencjami” gry lub samego silnika Unreal Engine 3.
Znak * wskazuje, że dana karta graficzna nie obsługuje trybu wyświetlania, w którym przeprowadzaliśmy test. W przypadku HD 6450 maksymalne wygładzanie krawędzi w grze Bulletstorm wyniosło ×4 – i właśnie w takim ustawieniu testowaliśmy.
„Kultura” działania, pobór mocy, temperatury
Mimo że karty należą do najbardziej energooszczędnych, przy tak mocnym zestawie komputerowym trudno było to dostrzec. Pobór mocy pod obciążeniem wykazał jednak, że HD 6450 to prawdziwie energooszczędna konstrukcja.
W trybie spoczynku Radeon HD 6450 jest bardzo cichy. Zrównuje się pod tym względem z produktami z półki o dwa rzędy niższej.
W trybie spoczynku Radeon HD 6450 jest bardzo cichy. Zrównuje się pod tym względem z produktami z półki o dwa rzędy wyższej. Referencyjny HD 6670 wypada nieco gorzej – jest słyszalny przy braku obciążenia.
Małe wentylatorki na kartach AMD są dość głośne. Z bliska dźwięk pod obciążeniem jest drażniący. Pomimo tego karty nie są najgłośniejsze w teście. Zresztą to tylko produkty referencyjne, które nie muszą trafić do produkcji; większość producentów wprowadzi własne, być może cichsze schładzacze.
Nowe karty nie mają zbyt okazałych układów chłodzenia. Z tego powodu nagrzewają się znacząco w spoczynku i pod obciążeniem.
Podkręcanie
Nie spodziewaliśmy się wielkiego potencjału podkręcania. W końcu prezentowane dzisiaj karty graficzne należą do tańszego segmentu. Jednak ich niewielka fabryczna wydajność sprawia, że możliwości przyspieszenia są spore. To właśnie takie karty pozwalają najsilniej odczuć przyrost wydajności. Nie inaczej było w tym przypadku.
Radeon HD 6450 podkręcił się do wartości: rdzeń – 880 MHz, pamięć – 1050 MHz. Radeon HD 6670 przestawał być stabilny powyżej częstotliwości: rdzeń – 920 MHz, pamięć – 1150 MHz.
Znak * wskazuje, że dana karta graficzna nie obsługuje trybu wyświetlania, w którym przeprowadzaliśmy test. W przypadku HD 6450 maksymalne wygładzanie krawędzi w grze Bulletstorm wyniosło ×4 – i właśnie w takim ustawieniu testowaliśmy.
Do czego te karty służą?
Rodzina kart Radeon HD 6000 właśnie zyskała nowych przedstawicieli z niższej półki. Do kompletu brakuje już tylko popularnych konstrukcji ze średniej, czyli przyszłych HD 6770 i HD 6750. Tak jak w całej serii HD 6000, tak i tutaj dodano więcej jednostek wykonawczych. Zabieg ten przyniósł dość umiarkowany wzrost wydajności. Nie odnotowaliśmy żadnych poważniejszych zmian w architekturze układu i tym samym jego wydajności syntetycznej.
Radeon HD 6450 pozornie stwarzał wrażenie produktu niszowego. W dobie zintegrowanych GPU o niewiele mniejszej wydajności trudno dostrzec sens w kupowaniu takiego „mikrusa”. Oczywiście, komuś, kto ma płytę główną bez wyjść wideo i nie potrzebuje mocniejszej karty graficznej – to wystarczy. Co więcej, kupując taką kartę graficzną, godzimy się na duże ograniczenia w grach. Trudno wykorzystać zalety DirectX 11, jeżeli grę da się uruchomić tylko w niskich ustawieniach szczegółowości obrazu.
Zatem taki produkt jak HD 6450 należy oceniać w nieco szerszej perspektywie. Otóż już taki mikrus, którego koszt nie przekracza 200 zł, umie wyświetlać obraz na trzech monitorach naraz! Dzięki Eyefinity taki zakup nabiera sensu. W końcu profesjonalne wielomonitorowe rozwiązania kosztowały do tej pory krocie. AMD wprowadziło podobne możliwości nawet do najniższego segmentu cenowego. Dodatkowo, jeżeli ktoś ma odpowiedni sprzęt (monitor i okulary), to może cieszyć się trójwymiarem, i to nie tylko w grach komputerowych, ale także oglądając filmy czy zdjęcia. A do tego przyspieszanie dekodowania wideo... AMD App idzie w kierunku poprawy jakości. Już nie tylko odciążenie CPU czy prędkość dekodowania i kodowania strumieni wideo ma znaczenie, ale także wyjściowa jakość materiału.
Radeon HD 6450 może być zatem użytecznym produktem, tylko należy pamiętać, do czego jest przeznaczony.
A droższe modele są już tylko lepsze. Nie dość, że oferują to wszystko co 6450 (w rozbudowanej formie), to jeszcze pozwalają pograć w większość gier na PC.
Co więcej, Radeony HD 6570 i HD 6670, wyposażone w układ Turks, będą mogły działać w trybie CrossFireX z GPU zintegrowanym w procesorze AMD Llano, oferując naprawdę przyzwoitą wydajność. Jednak nawet działając samodzielnie, nowość AMD zapewnia doskonałe osiągi w tym zakresie cenowym. Radeon HD 6670 jest wyraźnie słabszy zarówno od HD 5750, jak i od GTS-a 450, ale jego siła leży w stosunku możliwości do ceny. Początkowo ma kosztować sporo ponad 300 zł, ale z pewnością szybko stanieje. Najnowsze karty graficzne AMD są więc dobrą propozycją dla entuzjastów z mniej zasobnym portfelem.
Do testów dostarczył: AMD
Cena w dniu publikacji (z VAT): 140–180 zł
Do testów dostarczył: AMD
Cena w dniu publikacji (z VAT): 300–350 zł