Choć zagadnienie sztucznej inteligencji jest powszechnie znane, kolejne prezentacje możliwości współczesnej architektury przynoszą szereg nowych rozwiązań. Jak mówi jeden z przedstawicieli firmy DeepSense.ai, Jakub Czakon, inspiracją do rozpoczęcia badań był projekt realizowany przez Google DeepMind. Naukowcy opracowali technologię, która pozwoliła ograć najlepszych graczy w GO. Jeden z mistrzów gry, Lee Sedol, na pięć rozegranych partii wygrał zaledwie jedną, a potem program AlphaGo pokonał mistrza świata, Chińczyka Ke Jie, nie oddawszy żadnej partii.

Podczas prezentacji mogliśmy obserwować, jak komputer staje się coraz lepszy wraz z upływającym czasem, a specjalne algorytmy sztucznej inteligencji pozwalają mu uczyć się na błędach. Projekt łączy w sobie trzy istotne elementy: gry retro znane z Atari, tajemnicze zwroty akcji i udział Polaków. Główny cel przedsięwzięcia jest bardzo prosty. Naukowcy chcieli sprawdzić, czy sztuczna inteligencja pracująca na platformie Intela, ucząc się samodzielnego rozgrywania gier wideo, zdoła na tej samej zasadzie nauczyć się kierowania prawdziwymi robotami czy autonomicznymi pojazdami i pomagania ludziom w rozwiązaniu wielu problemów.