QNAP TS-228 – niedrogi dwudyskowy NAS do domu

Kategoryzacja swoich produktów w taki sposób, by zarabiać zarówno na bardzo zasobnych klientach (których najczęściej można utożsamić z najbardziej wymagającymi), jak i tych mniej majętnych, to prawdziwa sztuka. W optymalnej sytuacji producent potrafi stworzyć gamę urządzeń spełniających oczekiwania posiadaczy portfeli o różnej grubości. Teoretycznie najlepiej byłoby sprzedawać wszystkim tylko jeden najdroższy model. Wiadomo jednak, że nie każdy będzie gotów słono zapłacić za najlepszy możliwy sprzęt. Marketingowcy i managerowie produktu muszą więc w taki sposób skroić ofertę, żeby jak najwięcej osób znalazło w niej coś na miarę swoich możliwości finansowych. Jeśli w danej cenie klient dostanie coś, co będzie lepsze od podobnie wycenionych rozwiązań konkurencji – tym lepiej. W tym wszystkim trzeba uważać, żeby nie „kanibalizować” własnej oferty i w ogniu rynkowej rywalizacji nie zaproponować zbyt dużo lub zbyt mało.