Bartosz Czechowicz | 20 kwietnia 2017, 21:37

Google Chrome dostanie własny mechanizm blokowania reklam

Przeglądarka Chrome będzie... blokować reklamy. Według redakcji serwisu The Wall Street Journal Google pracuje nad mechanizmem, który pozwoli aplikacji na banowanie określonych materiałów promocyjnych. Zmiany mają pojawić się zarówno w oprogramowaniu dla komputerów klasy PC, jak i na urządzeniach przenośnych.

Z udostępnionych w sieci materiałów wynika, że Chrome będzie wyłączać reklamy z listy organizacji CBA (Coalition for Better Ads), której Google jest członkiem. Znajdują się na niej chociażby spoty, które wyświetlają się w trakcie odliczania albo klipy wideo z autoodtwarzaniem. Oczywiście ciężko dziwić się, że gigant z Mountain View nie będzie blokował wszystkich materiałów promocyjnych w swojej przeglądarce. Nie od dziś wiadomo bowiem, że firma zarabia na reklamach. Zamiast tego chce ona po prostu pozwolić nam na unikanie najbardziej uciążliwych treści.

Niestety, obecnie nie wiemy, kiedy dokładnie Google wprowadzi omawiane w tekście zmiany w aplikacji Chrome. Jeśli jednak faktycznie do tego dojdzie, to firma będzie wtedy właścicielem nie tylko najpopularniejszej przeglądarki na świecie, ale i najchętniej wybieranego narzędzia do blokowania materiałów marketingowych.

Źródło: thewallstreetjournal