Bartosz Czechowicz | 10 sierpnia 2017, 10:23

Facebook Watch - firma zapowiada własną usługę wideo

Facebook podgryza serwisy Netflix i YouTube. Firma zapowiedziała właśnie autorską platformę wideo, o której plotki słyszeliśmy już kilka miesięcy temu. Usługa nosi nazwę Watch i pozwoli na oglądanie różnego rodzaju produkcji filmowych, które będą wydawane w epizodach.

Facebook Watch ma być dostępne zarówno na urządzeniach przenośnych, jak i komputerach stacjonarnych oraz telewizorach (wymagane będzie specjalna aplikacja). Firma zapowiada, że w serwisie będzie można oglądać materiały wideo nadawane na żywo i wcześniej zarejestrowane filmy. Platforma jest obecnie dostępna dla stosunkowo małej grupy twórców, ale ich liczba z czasem powinna rosnąć. Jako przykładowe produkcje, które będzie można obejrzeć za pośrednictwem usługi, przedsiębiorstwo podaje Kitchen Little (dzieci, które uczą profesjonalnych kucharzy gotować), Nas Daily (codzienne, minutowe nagrania z różnych zakątków świata) i program motywacyjny Gabby Bernstein. Nie zabraknie również transmisji sportowych (baseball).

Jeśli mam być szczery, to mnie osobiście nowa propozycja Facebooka mocno rozczarowuje. Po potencjalnym rywalu Netfliksa spodziewałem się dużo lepszych i bardziej dojrzałych merytorycznie treści, a tymczasem wszystko wskazuje na to, że Watch w dużej mierze zaserwuje nam medialną papkę, znaną z telewizji śniadaniowych. Niewykluczone, że platforma zmieni się w przyszłości i postawi na bardziej rozbudowane produkcje, ale jak na razie możemy o tym tylko pomarzyć.

Źródło: facebook