Adrian Kotowski | 11 sierpnia 2017, 19:32

Consumer Reports: seria Surface to urządzenia o bardzo wysokim wskaźniku awaryjności

Microsoft jest innego zdania. Consumer Reports, organizacja non-profit działająca na rzecz konsumentów, ujawniła, że cofa swoją rekomendację zakupu dla urządzeń z rodziny Sufrace, ze względu na ich wysoką awaryjność. Według udostępnionych danych, bazujących na opiniach ponad 90 tysięcy klientów laptopów i tabletów, pod tym względem sprzęt firmy z Redmond wypada po prostu fatalnie.

W raporcie przygotowanym przez Consumer Reports czytamy, że aż 25 procent urządzeń z serii Surface ma problem z działaniem pod koniec drugiego roku ich użytkowania, czyli przed zakończeniem okresu gwarancyjnego. Ankietowali wskazywali m.in. na problemy z obsługą ekranów dotykowych, nieoczekiwane i samoczynne wyłączanie się sprzętu, czy częste zawieszanie się komputera/tabletu.

Surface

Jak można było się spodziewać, Microsoft jest innego zdania i twierdzi, że rzeczywiste statystyki awaryjności produktów z rodziny Surface wyraźnie różnią się od danych ujawnionych przez Consumer Reports. Firma z Redmond wskazuje, że aż 98 procent użytkowników Surface Pro 4 i Surface Book jest zadowolonych ze swoich konstrukcji. Trudno powiedzieć, czy tego typu zapewnienia kogoś przekonają, pamiętając choćby problemy z przegrzewaniem się kabli zasilaczy dla Surface Pro i ogłoszony z tego powodu program ich wymiany.

Surface

Raczej nie dowiemy się, kto ma w tym sporze rację, choć warto zauważyć, że Consumer Reports już kilkukrotnie cofało rekomendacje dla wybranych produktów, które rzeczywiście były bardzo słabe lub awaryjne. Na takiej liście znajdowało się kilka notebooków Lenovo i produktów Toshiby. Microsoft nie jest więc żadnym wyjątkiem. 

Surface Laptop jest nienaprawialny

Źródło: Consumer Reports