Kaspersky Lab Polska | 20 lipca 2017, 09:41

Raport Kaspersky Lab: dostawcy usług zarządzanych mogą wkrótce utknąć w rutynie cyberbezpieczeństwa

Znajdujesz się w sekcji Informacje prasowe. Zamieszczone tutaj materiały zostały opracowane przez firmy niezwiązane z redakcją PCLab.pl czy Grupą Onet.pl SA. Redakcja PCLab.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść poniższej publikacji.

Wobec wzrostu liczby cyberzagrożeń, które dotykają firmy na całym świecie, dostawcy usług zarządzanych (MSP) uważają, że tzw. „cyberbezpieczeństwo jako usługa” to główny trend technologiczny, który będzie miał wpływ na rynek w okresie następnych trzech do pięciu lat. 

Jednak zważywszy na to, że dwóch na trzech dostawców usług zarządzanych boryka się z niedoborem wykwalifikowanego personelu ds. cyberbezpieczeństwa oraz innymi wyzwaniami, branża może wkrótce mieć problem z zaspokojeniem popytu klientów. To jeden z głównych wniosków nowego raportu firmy Kaspersky Lab dotyczącego obecnych realiów i trendów na globalnym rynku dostawców usług zarządzanych.

Według prognoz wartość globalnego rynku usług zarządzanych ma osiągnąć 245 miliardów dolarów do końca 2022 r. Jak można zauważyć, cyberbezpieczeństwo nie jest już postrzegane przez dostawców usług zarządzanych jako oddzielna lub opcjonalna funkcja, ale stanowi integralną część oferowanych przez nich rozwiązań IT — do kluczowych wskaźników efektywności należy satysfakcja klientów oraz możliwość utrzymania minimalnej liczby incydentów naruszenia bezpieczeństwa. W raporcie ustalono, że 92% dostawców usług zarządzanych włącza obecnie cyberbezpieczeństwo do swojej oferty usług, a ponad połowa (51%) wskazuje je jako niezbędny warunek ciągłości działalności swoich klientów. Oferowanie ochrony przed cyberzagrożeniami powinno zatem stanowić w przyszłości najwyższy priorytet firm MSP.

Przewiduje się, że cyberbezpieczeństwo będzie stymulowało działalność sektora MSP na kilka sposobów. Dostawcy, którzy posiadają jako klientów mniejsze firmy (do 50 użytkowników końcowych), uważają, że rozszerzenie oferty bezpieczeństwa powinno zapewnić im dobrą reputację wśród podmiotów z branży (78%) i pomóc pozyskać nowych klientów (77%). Z kolei dla dostawców usług współpracujących z większymi firmami cyberbezpieczeństwo stanowi, między innymi, sposób na utrzymanie obecnych klientów (78%).

Jednak z badania wynika również, że dostawcy usług zarządzanych muszą zmierzyć się z wieloma wyzwaniami związanymi z inwestowaniem w rozszerzenie swojej oferty cyberbezpieczeństwa. Dwie trzecie dostawców, obsługujących zarówno rynek dużych przedsiębiorstw (60%), jak i mniejsze firmy (58%), zgadza się, że niedobory wykwalifikowanych specjalistów ds. bezpieczeństwa IT przyczyniają się do trudności związanych z rozszerzeniem oferty cyberochrony. Ponadto około połowa dostawców ma problemy ze zdalnym wdrażaniem i zarządzaniem swoimi rozwiązaniami (odpowiednio 51% i 54%). Aby sprostać tym wyzwaniom, dostawcy usług zarządzanych powinni wybierać produkty cyberbezpieczeństwa, które są łatwe w administracji i codziennej pracy, a jednocześnie zapewniają ochronę wysokiej jakości.

Jest to szczególnie istotne w świetle ostatnich epidemii oprogramowania ransomware na całym świecie. Jakość cyberochrony stanowi główne kryterium dla dostawców usług zarządzanych, ponieważ stosowane przez nich rozwiązania powinny być w stanie skutecznie wykrywać i blokować oprogramowanie ransomware — jedno z najszybciej rozwijających się zagrożeń w latach 2016–2017. Raport potwierdza, że zagrożenie to stanowi znaczący problem wśród firm niezależnie od ich rozmiaru — 54% dostawców usług zarządzanych, których klientami są korporacje, stwierdziło, że jest to zagrożenie, którego najbardziej obawiają się ich klienci, podczas gdy w przypadku dostawców usług zarządzanych dla mniejszych firm odsetek ten stanowił 49%.

W przypadku dostawców usług nie wystarczy posiadać w swojej ofercie rozwiązania cyberbezpieczeństwa. Jeden destrukcyjny incydent, taki jak infekcja oprogramowania ransomware, może podważyć reputację i wpłynąć na relacje z klientami — powiedział Władimir Zapoljański, szef działu odpowiedzialnego za mały i średni biznes, Kaspersky Lab. Dlatego firmy z sektora MSP potrzebują najmocniejszych rozwiązań bezpieczeństwa, a my w Kaspersky Lab wspieramy takie podejście poprzez oferowanie najczęściej testowanej i nagradzanej ochrony dla punktów końcowych, serwerów pocztowych i środowisk zwirtualizowanych, tak aby dostawcy usług zarządzanych mogli świadczyć tyle usług cyberochrony, ile chcą.

Oferta Kaspersky Lab pomaga dostawcom usług zarządzanych zaspokoić rosnący popyt na usługi bezpieczeństwa IT oraz zdobyć nowych klientów, którzy chcą zlecić swoją ochronę zaufanej osobie trzeciej. Oferta obejmuje Kaspersky Endpoint Security for Business, Kaspersky Endpoint Security Cloud, Kaspersky Security for Virtualization oraz Kaspersky Security for Mail Server. Rozwiązania te umożliwiają dostawcom tego rodzaju usług zapewnianie kluczowych funkcji bezpieczeństwa, takich jak zdalny monitoring, bezpieczeństwo zarządzane, bezpieczeństwo wirtualizacji oraz ochrona i zarządzanie urządzeniami mobilnymi. Więcej informacji na temat rozwiązań Kaspersky Lab dla dostawców z sektora MSP znajduje się na stronie https://www.kaspersky.pl/ochrona-dla-korporacji/vas.

Badanie przeprowadzone przez Kaspersky Lab i Business Advantage objęło 569 dostawców usług zarządzanych i organizacji dodających wartość do sprzedawanych towarów (Value Added Reseller) i oferujących usługi zarządzane z 10 krajów. Więcej informacji o raporcie (wraz z możliwością pobrania pełnej wersji) znajduje się na oficjalnym blogu Kaspersky Lab – Kaspersky Daily: https://kas.pr/pa4s.

Rozwiązania Kaspersky Lab w niezależnych testach

Każdego roku produkty Kaspersky Lab, wraz z rozwiązaniami innych producentów, są testowane w ramach niezależnych analiz i zestawień. W 2016 r. produkty Kaspersky Lab zaprezentowały najlepsze wyniki, osiągając najwięcej miejsc w pierwszej trójce (90%). Więcej informacji na ten temat znajduje się na stronie http://kaspersky.pl/top3.

Informację można wykorzystać dowolnie z zastrzeżeniem podania firmy Kaspersky Lab jako źródła.

Wszystkie informacje prasowe Kaspersky Lab Polska są dostępne na stronie http://www.kaspersky.pl/nowosci