Mateusz Brzostek | 16 grudnia 2016, 13:28

PlayStation VR - test

Wirtualna rzeczywistość dla mas?

PlayStation VR to najtańszy dostępny dziś wyświetlacz VR, wymagający na dodatek najtańszego sprzętu do generowania obrazu. Sony ma wieloletnie doświadczenie z wirtualną rzeczywistością i jeszcze większe w produkowaniu wygodnego, łatwego w użyciu sprzętu. Sprawdziliśmy, czy przełożyło się ono na jakość i przydatność PlayStation VR.

Sony PlayStation VR
Cena od 829.00 zł do 1929.00 zł

Jedną z największych zalet PlayStation VR jest cena. Otóż jest o ponad połowę tańsze od najpopularniejszych pecetowych zestawów VR: HTC Vive i Oculus Rift. Przynajmniej za sam headset zapłacimy znacznie mniej: zestaw PS VR kosztuje około 1900 zł, podczas gdy na HTC Vive trzeba wydać 4050 zł, a na Oculus Rift – około 3300 zł. PS VR można też kupić od ręki w sklepach stacjonarnych, a pozostałe są sprzedawane tylko wysyłkowo.

By móc korzystać z PlayStation VR, trzeba mieć coś, czego nie ma w zestawie: kamerę PlayStation, osobne akcesorium kosztujące około 220–230 zł. Kamera służy do śledzenia ruchów headsetu. Możemy też wyposażyć się w kontrolery Move, co będzie kosztowało dalsze 320 zł. Kontrolery nie są konieczne, ale w wiele gier wykorzystujących śledzenie rąk gra się przy ich użyciu znacznie wygodniej niż zwykłym padem DualShock.


W sumie komplet: wyświetlacz nagłowny, kamera i kontrolery kosztuje około 2450 zł – na taki wydatek musi się przygotować ktoś, kto jeszcze nie ma odpowiednich akcesoriów do PS4, a chce w pełni wykorzystać funkcjonalność PlayStation VR. To wciąż znacznie mniej, niż kosztuje funkcjonalny zestaw Oculus Rift (nie zawiera kontrolerów Touch – do nich trzeba dopłacić i jeszcze nie są dostępne) albo zestaw HTC Vive z kontrolerami.


W ten sposób PlayStation VR, choć podlega tym samym ograniczeniom co inne dostępne dziś zestawy VR, ma największe szanse upowszechnić ten sposób wyświetlania i konsumowania treści.