Mateusz Ozimek | 22 stycznia 2018, 15:00

Call of Duty: WWII – konsole kontra PC

Jakość grafiki na trzech platformach

Od pewnego czasu ceny podzespołów PC rosną niemal z tygodnia na tydzień. Ostatnie podwyżki cen kart graficznych powodują, że coraz więcej osób zastanawia się nad zakupem konsoli jako podstawowego sprzętu do grania. Na przykładzie jednej z niedawno wydanych gier AAA porównaliśmy jakość obrazu i płynność animacji, jakie zapewniają najnowsze konsole Sony i Microsoftu oraz typowy zestaw komputerowy.

Call of Duty: WWII
Cena od 149.00 zł do 287.00 zł

Call of Duty: World War 2 przyniosła w zeszłym roku powiew świeżości miłośnikom serii, paradoksalnie dzięki temu, że powraca do korzeni i przenosi nas w realia drugiej wojny światowej. Spotkała się z przychylną reakcją graczy, wzbudziła także nasze uznanie.

Gra na najnowszych konsolach Sony i Microsoftu wygląda bardzo dobrze. Zapewnia kilka godzin intensywnej rozgrywki solo i dopracowany tryb wieloosobowy. Wersja dla PlayStation 4 Pro i Xboxa One X jest ulepszona graficznie względem standardowej i pozwala na zabawę w rozdzielczości 4K. Przeanalizowaliśmy wygląd gry na obu tych systemach i sprawdziliśmy, czy występują różnice w jakości grafiki pomiędzy nimi a pecetem.

Call of Duty: WWII – porównanie jakości obrazu

Działanie gry analizowaliśmy w dwóch misjach kampanii jednoosobowej: Twierdza i Operacja Kobra. W obu przypadkach test odbywał się podczas walki z przeciwnikiem, co pozwoliło sprawdzić, czy podczas intensywnej rozgrywki występują spadki płynności animacji. Wyjąwszy walkę w zwarciu gra działa stabilnie i rzadko zdarzają się jej problemy związane z wyświetlaniem obrazu.

Jakość grafiki na obu konsolach jest bardzo zbliżona, chociaż Xbox One X zapewnia wyraźnie lepsze cienie. Bliższe spojrzenie ujawnia też, że konsola Microsoftu wyświetla ostrzejsze tekstury. To zasługa większej mocy obliczeniowej, która pozwala wygenerować więcej szczegółów. Przewaga nad PS4 jest widoczna także w bardziej zaawansowanym cieniowaniu powierzchni, dzięki wykorzystaniu bardziej zaawansowanego temporalnego wygładzania krawędzi i techniki ambient occlusion. Różnice te są bardziej widoczne w misji Operacja Kobra. Jednakże na pierwszy rzut oka różnice pomiędzy obiema konsolami są niezauważalne, zwłaszcza że odległość rysowania obiektów jest taka sama.