Mateusz Ozimek | 6 lutego 2018, 09:00

PlayerUnknown’s Battlegrounds – test wersji na konsole Xbox One

Battle Royale na Xboxie One

PlayerUnknown’s Battlegrounds  to jedna z najgłośniejszych gier 2017 roku. Produkcja studia Bluehole, stworzona we współpracy z Brendanem Greene'em, nadal zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży gier komputerowych. Niedawno zawitała również na konsole z rodziny Xbox One w ramach wczesnego dostępu. Czy warto już teraz się nią zainteresować? Sprawdzamy to w teście wydajności wersji przeznaczonej dla konsol Microsoftu.

PlayerUnknown's Battlegrounds szturmem wdarła się na rynek gier sieciowych i spopularyzowała gatunek Battle Royale. Każdą rozgrywkę rozpoczyna 100 graczy, którzy mogą albo walczyć w zespołach dwu- lub czteroosobowych, albo być zdani tylko na siebie. Lądują na wyspie, gdzie muszą przetrwać, rywalizując ze sobą i zdobywając coraz lepszy ekwipunek. Gra się kończy, gdy na mapie pozostaje jedna osoba bądź jeden zespół.

Ten z pozoru prosty schemat sprawia, że rozgrywka za każdym razem jest inna i potrafi być bardzo emocjonująca. Dlatego PlayerUnknown's Battlegrounds to obecnie jedna z najpopularniejszych gier. Przez pewien czas była przeznaczona tylko dla PC, jednak w grudniu ubiegłego roku pojawiła się w wersji na konsole z rodziny Xbox One w ramach programu Early Access.

Sprawdź najlepszą ofertę na Xboxa One X w zestawie z PUBG

PUBG nigdy nie wyróżniała się optymalizacją ani jakością oprawy graficznej, co może częściowo usprawiedliwiać zaoferowanie jej w ramach wczesnego dostępu. Jednak to, co posiadacze konsol Microsoftu otrzymali na inaugurację długiego procesu optymalizacji i testów, przyćmiło pierwsze negatywne doświadczenia graczy pecetowych. Po niemal dwóch miesiącach od udostępnienia wersji konsolowej w formie Early Access sprawdzamy, czy warto już teraz się nią zainteresować.

PlayerUnknown’s Battlegrounds – jakość obrazu

Jakość grafiki ocenialiśmy w jednym z miast w grze, Yasnaya Polyana. Porównanie, ze względu na dostępność w wersji konsolowej tylko jednej mapy, ograniczyliśmy do Erangel. Grafika wyświetlana przez obie konsole wyraźnie odstaje od tej, którą znają użytkownicy komputerów stacjonarnych. Najbardziej rzuca się w oczy znacznie mniejszy zasięg rysowania tekstur.

Na poniższym porównaniu widać, że oddalone wzgórza w wersji na Xboxa One są pozbawione lasu. Cienie w wersji konsolowej wyglądają gorzej, są choćby mniej szczegółowe. Jednak Xbox One X dostał tekstury tej samej jakości co pecety, czyli zostały przeniesione bez strat i są w rozdzielczości 4K. Mimo wszystko różnica pomiędzy wersjami na Xboxa One X i Xboxa One S jest widoczna gołym okiem, głównie przez zdecydowanie niższą rozdzielczość wyświetlanego obrazu i słabszej jakości tekstury. Zasięg rysowania pozostał bez zmian, jednak elementy otoczenia znajdujące się w dużej odległości od gracza straszą wyglądem – są poszarpane i pozbawione szczegółów.

 

PlayerUnknown’s Battlegrounds – galeria Xbox One X

PUBG

PUBG PUBG PUBG