Mateusz Ozimek | 11 lipca 2018, 13:58

The Crew 2 – test wersji konsolowej

Więcej tego samego

Temat The Crew 2 podjęliśmy już w teście wersji przeznaczonej na komputery osobiste. Dziś przyglądamy się bliżej wersji konsolowej. Sprawdziliśmy, jak twórcom udało się niełatwe zadanie przeniesienia gry o tak dużych rozmiarach na konsole najnowszej generacji.

The Crew 2, przygotowana przez studio Ivory Tower, przenosi nas, wzorem poprzedniczki, The Crew, do wirtualnej wersji Stanów Zjednoczonych, gdzie możemy wziąć udział w różnorodnych wyścigach oraz innych wyzwaniach, jak również po prostu pozwiedzać tereny położone na znacznych rozmiarów mapie. Największą różnicą względem pierwszej części serii jest to, że nie tylko można prowadzić samochody, ale też pływać łodziami motorowymi i latać samolotami.

Zainteresowanych testem podzespołów w wersji PC odsyłamy do wcześniejszego artykułu.

TC2

 

The Crew 2 – jakość obrazu

Jakość grafiki w konsolowej wersji The Crew 2 jest wyraźnie gorsza niż w wersji pecetowej. Widać to szczególnie podczas jazdy nocą, kiedy to efekty świetlne w grze uruchomionej na konsolach zostały wyraźnie ograniczone. Również zasięg rysowania obiektów jest mniejszy, choć nieznacznie.

Nie będzie raczej zaskoczeniem, że najlepszą jakość grafiki można uzyskać na Xboksie One X, który dostarcza zdecydowanie lepszych wrażeń niż pozostałe konsole. Obraz na One X jest niewiele gorszej jakości niż na PC, a różnice biorą się z niższej rozdzielczości, około 3200 × 1800 pikseli. Jednak grę trapią także inne bolączki, które potrafią skutecznie utrudnić zanurzenie się w świecie gry. To głównie problem z rysowaniem odległych obiektów. Bardzo często zdarza się, że na horyzoncie widzimy jednolite bryły tekstur, które dopiero w odpowiednio małej odległości stają się samochodami bądź elementami otoczenia. Szczególnie problematyczne jest to podczas lotu samolotem w trybie wolnej jazdy. Nierzadko mieliśmy wrażenie, że przelot nad miastem wygląda jak wycieczka nad morzem tak samo wyglądających brył. Również obszary leśne tracą na jakości wraz z odległością rysowania. Jednakże The Crew 2 ma też momenty, w których potrafi zachwycić grafiką. Są to przede wszystkim zamknięte wyścigi samochodowe, w których oprawa z rzadka traci na jakości, oraz wyścigi wodne.

TC2

Główny rywal Xboksa One X, PlayStation 4 Pro, traci do niego niewiele. Co prawda obraz jest generowany w jeszcze niższej rozdzielczości, około 2816 × 1584 pikseli, lecz odległość rysowania i jakość cieni są niewiele gorsze. Na PlayStation jednak występuje inny problem. Otóż ze względu na mniejszą moc obliczeniową pojawiają się wyraźnie widoczne efekty dynamicznego skalowania rozdzielczości. Dotyczy ono również obszaru obrazu obejmującego drogę i przeciwników, czyli tego, co najczęściej śledzi gracz.

Wersja na słabsze konsole zaczyna wyraźnie odstawać jakością ze względu na znacznie niższą rozdzielczość generowanego obrazu oraz zmniejszenie liczby i jakości szczegółów otoczenia wyświetlanych w większej odległości od gracza.

 

 

The Crew 2 – galeria PS4

TC2

TC2

TC2

The Crew 2 – galeria PS4 Pro

TC2

TC2

TC2

The Crew 2 – galeria Xbox One

TC2

TC2

TC2

The Crew 2 – galeria Xbox One X

TC2

TC2

TC2