Redakcja we współpracy z Udemy | 31 lipca 2018, 14:30

Analityk danych to ceniona umiejętność

Zostań analitykiem danych

Firma IDC specjalizująca się w badaniach rynkowych i zakrojonej na szeroką skalę analizie danych oszacowała wartość globalnego rynku zaawansowanej analizy danych na 130 miliardów dolarów i to już w 2016 roku. Według prognoz IDC do roku 2020 rynek analizy danych będzie wart co najmniej 200 miliardów. Nie powinno to dziwić – ilość danych generowanych na bieżąco rośnie w lawinowym tempie.

Materiał powstał przy współpracy z Udemy.

Rośnie też konsumpcja danych. Jednak wraz ze wzrostem ilości informacji w obiegu pojawia się problem – jak wyłuskać istotne dane z globalnego potoku cyfrowej infostrady? Odpowiedzi dostarczają analitycy danych, ludzie posiadający taką umiejętność to obecnie jedni z najbardziej poszukiwanych fachowców na rynku pracy.

Skuteczna i efektywna analiza pozwala firmom zachować konkurencyjność na dynamicznie zmieniających się rynkach biznesowych. Głównie technologicznych, ale nie tylko, bo cyfryzacja informacji sięga dziś praktycznie każdego aspektu ludzkiej działalności. Digitalizowanie kolejnych obszarów gospodarki powoduje dalszy wzrost ilości danych, co z kolei wymusza zarówno inwestycje w sprzęt i oprogramowanie, jak i w fachowców, którzy będą zdolni efektywnie przetwarzać i analizować ten rosnący nieustannie potok informacji.

Nie ulega wątpliwości, że zaawansowane możliwości eksploracji i analizy danych mają dziś zastosowanie w coraz szerszym zakresie branż i organizacji. Korporacyjne działy sprzedaży, finansów, produkcji, kadr, obsługi klienta, badań i rozwoju i wiele, wiele innych musi dziś korzystać z analityki danych, która pozwala zwiększyć efektywność działania, a tym samym konkurencyjność danego podmiotu na rynku. Dość powiedzieć, że analiza danych jest jedną z priorytetowych ścieżek rozwoju dla największych organizacji, liczba ofert pracy dla analityków danych stale rośnie, a oferowane przez pracodawców stawki dla specjalistów w tej dziedzinie stale rosną.

Czym właściwie zajmuje się analityk danych? Najogólniej rzecz biorąc jest to osoba, której głównym zadaniem jest pozyskiwanie nowych, istotnych i cennych dla danej organizacji informacji oraz wiedzy z danych pozyskiwanych z różnych źródeł. Nie na darmo renomowany Harvard Business Review określił zawód Data Scientist (badacza danych) za jeden z najważniejszych w XXI wieku.

Kto może zostać analitykiem danych? W zasadzie każdy, kto jest odpowiednio zdeterminowany i dysponuje analitycznym umysłem, łatwo pracuje z liczbami i danymi oraz charakteryzuje się wysoką komunikatywnością, niezbędną do pracy z zespołami biznesowymi, które z danych poddanych analizie mają korzystać.

Jak w ogóle zacząć? Dobry start i możliwość sprawdzenia własnych predyspozycji w zakresie umiejętności analizy danych może zapewnić kurs internetowy. Taka forma nauki nie nakłada żadnych norm czasowych. W dogodnym dla siebie czasie i w najbardziej odpowiadającym kursantowi tempie można wkroczyć do świata zaawansowanej analityki danych z perspektywy badacza, a nie jedynie korzystającego z gotowych zestawów informacji.

Dobrym przykładem kursu dokładnie objaśniającego co trzeba wiedzieć by umiejętnie analizować dane, jest kurs „Analiza Danych – Podstawy, Teoria i Praktyka”. Kurs ten jest aktualnie dostępny w bardzo korzystnej, niemal dwudziestokrotnie niższej cenie w stosunku do opłaty standardowej (zobacz szczegóły promocyjnej oferty). Dzięki aż 91-procentowej zniżce raz płacisz korzystną cenę za kurs, a dostęp do bardzo szerokiej wiedzy uzyskujesz już na zawsze.

Kurs analizy danych obejmuje szeroki zakres zagadnień i został przygotowany pod kątem osób, które dopiero zaczynają rozwój w tym kierunku. Do dyspozycji kursanta jest 45 wykładów o łącznym czasie trwania blisko 8 godzin. Autorzy kursu sugerują, że z oferowanej przez nich wiedzy mogą skorzystać m.in. specjaliści od marketingu, pracownicy działów IT, programiści i wszyscy, którzy chcą zrozumieć czym jest analiza danych i jak ją można wykorzystać we własnej działalności lub w firmie, w której planujemy swoją karierę. Bogaty materiał pozwoli zgłębić proces analizy danych, zastosowania analizy, typy danych, rodzaje działań analitycznych, jak analiza wpływa na podejmowanie decyzji i wiele, wiele więcej. Z kursu dowiecie się też, czym są bazy i hurtownie danych, nauczycie się nie tylko eksplorować i analizować informacje, ale również wizualizować wyniki analizy, by były one zrozumiałe dla innych.

Podsumowując, kurs „Analiza Danych – Podstawy, Teoria i Praktyka” to znakomity sposób na zwiększenie własnych kompetencji i kwalifikacji jako analityka danych. Warto skorzystać z kursu nie tylko ze względu na jego bogactwo merytoryczne, ale także ze względu na aktualnie znacznie obniżoną cenę.

Przejdź do promocyjnej oferty na kurs.

Materiał powstał przy współpracy z Udemy.