Mateusz Ozimek | 14 sierpnia 2018, 15:01

Call of Duty: Black Ops 4 – test konsolowej wersji beta

Dynamiczne strzelanie

W ostatni weekend odbyły się betatesty najnowszej gry z serii Call of Duty, o podtytule Black Ops 4. W swoim teście sprawdzamy, na jakim etapie są twórcy tej zapowiadanej na październik produkcji i jak wygląda ona na konsolach obecnej generacji.

Najnowsze Call of Duty wzbudza duże kontrowersje wśród graczy. W Black Ops 4 zrezygnowano bowiem z trybu singleplayer: jest tylko tryb sieciowy. Co więcej, położono w nim nacisk na zmagania drużynowe. Dodatkowo producent, Treyarch, idąc z duchem czasu, obiecał tryb battle royale, który ostatnio jest szczególnie popularny za sprawą sukcesu gier Fortnite oraz PUBG. Pojawi się również obecny w poprzednich częściach cyklu tryb Zombie.

cod

Fabuła w Call of Duty: Black Ops 4 została przedstawiona w formie historii poszczególnych specjalistów, będących klasami postaci, które można wybrać podczas gry. Każdy z nich ma unikatowe umiejętności, które w połączeniu z możliwością modyfikacji wykorzystywanych broni mają zapewnić duże możliwości dostosowania stylu rozgrywki. Podczas betatestów do wyboru było 10 klas postaci. Były też dostępne cztery tryby rozgrywki: Team Deathmatch, Hardpoint, Domination oraz Control. Prócz nowych map mają się pojawić odnowione mapy z poprzednich części serii. Tryb battle royale, nazwany Blackout, był niedostępny – jego testy mają się odbyć we wrześniu.

cod

Styl rozgrywki jest bardzo dynamiczny i mocno zręcznościowy. Ginie się często, lecz jest też miejsce dla bardziej taktycznych zagrań. Rozgrywka toczy się w niedalekiej przyszłości, ale nie jest tak futurystyczna jak na przykład w Call of Duty: Infinite Warfare.

Call of Duty: Black Ops 4 – jakość obrazu

Jakość grafiki w grze zależy od płynności, którą może zapewnić sprzęt. Zasięg rysowania oraz liczba szczegółów są takie same niezależnie od konsoli. Na PS4 oraz Xboksie co prawda brakowało pojedynczych elementów otoczenia, które wyświetlały wydajniejsze konstrukcje, lecz podczas gry było to niedostrzegalne. Bardzo widoczne są jednak różnice w jakości tekstur: nowszy sprzęt zapewnia lepsze. Zauważyliśmy również, że wersje na obie konsole Microsoftu cechuje bogatsza paleta kolorów: barwy są znacznie żywsze od bladych odcieni wyświetlanych przez urządzenia Sony. Największą różnicą jest rozdzielczość generowanego obrazu.

Jakość obrazu ocenialiśmy w jednym z miejsc odradzania się postaci na mapie Seaside. W tym miejscu rozdzielczość wynosiła: PS4 – około 960 × 1080 pikseli, PS4 Pro – około 2176 × 1584. Konsole Xbox One wyświetlają mniej więcej 768 × 720 pikseli, a Xbox One X – 2176 × 1440. Wartości te dynamicznie zmieniają się zależnie od intensywności akcji na ekranie, gdyż gra intensywnie korzysta z techniki dynamicznego skalowania rozdzielczości.