barwniak
5 stycznia 2017, 15:08
Kolejne slajdy.
44
kwadratabg
5 stycznia 2017, 15:08
'kiedy, za ile, i ile klatek w Crysisie'

Na to wszyscy czekali, a pokazali znowu tylko dooma w 4k. Zwykłe pompowanie hype i tyle.
70
LUX
5 stycznia 2017, 15:09
Karty graficzne z procesorem Vega czekają zapewne na dużą dostępność pamięci HBM2; wyposażony w taką pamięć procesor GP100 będzie dostępny w dużych ilościach dopiero za kilka miesięcy.

Niedobrze...... czyli jeszcze kilka miesięcy z najmocniejszym Radeonem na poziomie średniaka Nvidii.
43
jaskól
5 stycznia 2017, 15:10
Chciałbym choć wiedzieć że warto czekać, a teraz znowu nic nie podano. Dziwią się później że większość kupuje Nvidie
49
*Konto usunięte*
5 stycznia 2017, 15:11
Były papierowe premiery teraz są slajdowe;)
24
bi3dron4
5 stycznia 2017, 15:13
I to tyle? Jaja sobie robią?
40
john6151
5 stycznia 2017, 15:14
Jeśli rzeczywiście będzie 16 GB VRAM to chyba wreszcie zrozumieli jak dużym błędem było pakowanie 4 GB HBM do Fury i Fury X
38
*Konto usunięte*
5 stycznia 2017, 15:16
16 GB pamięci której nie ma w zbyt dużych ilościach na rynku. Tanio nie będzie. Chyba się pomyliłem mówiąc 3 -3,5 tys.
18
SunTzu
5 stycznia 2017, 15:16
Jeśli ten algorytm byłby idealny, GPU Vega mogłyby nawet mieć tylko 4 GB pamięci lokalnej, i uniknęłyby problemu Radeona R9 Fury X, który miał dość mocy obliczeniowej, ale nie dość dużo pamięci lokalnej do gry w bardzo wysokich rozdzielczościach.

Jeśli ta pamięć nie była używana to przecież nie wpływała na wydajność karty. W przypadku DXa 11 mamy do czynienia z wysokopoziomowym API i tutaj samo API i sterownik mają duży wpływ na zarządzanie pamięcią. Jeśli jej brakuje to po prostu nie będzie ta pamięć zbędna cachowana ale jeśli będzie potrzebna tak jak na 2GB kartach to będzie spowolnienie.

Chyba, że źle zrozumiałem i teraz fragmenty pamięci nieużywane nie będą musiały być przechowywane w pamięci GPU- np. część tekstury.
Ale to znamy tiled resources?

W układzie rasteryzacji procesora Vega zastosowano rozwiązanie pokrewne do stosowanych w mobilnych układach graficznych

ekhm... i konkurencji wreszcie :)


Nie wiemy, czemu 4 jednostki geometryczne mogą przetworzyć akurat 11 wielokątów na cykl – ta liczba nie jest wielokrotnością czwórki

Teraz PRowy znany nam Pan, który często odwiedza nasz portal mógłby ładnie wyjaśnić czemu tak jest. Niestety PR AMD bardzo rzadko prostuje takie informacje. Zresztą GCN w pierwotnych whitepaper przeszedł sporą 'ewolucję' (kolejne rewizje papieru ładnie prostowały, co tłumaczyło nie do końca oczekiwaną wydajność).

Innej rzeczy jakiej brakuje to fajnie, że się tak skaluje 8bit->16bit... tylko co z FP64 (dp)

Te zmiany prezentują sie dobrze. Wręcz niektóre napawają sporym optymizmem (spory skok wydajności) Przyrost mocy /MHz/CU kolejnych GCNach był średni (żałosny)... 290x cały czas jest konkurencyjny na tle polarisów...
... te zmiany są dość konkretne i może wreszcie AMD poprawi istotnie efektywność... bo samym procesem technologicznym skazują się na laskę GF-a, samsunga, TSMC.
-2
Kitu
5 stycznia 2017, 15:19
Miałem nadzieję, że będzie prezentacja, 'patrzcie, tu mamy RX580, wsadzamy ją do komputerka z Ryzenem i każda gra śmiga w 4k@60 na ultra', a tu tylko nagranie na YT z Dooma w 4k, który przez większość czasu +60fps, po czym nagle gubi połowę klatek na prawie niezmieniającej się grafice. W zamian - slajdy, slajdy, slajdy, które skończą się podobnie do Polarisa..
15
*Konto usunięte*
5 stycznia 2017, 15:19
NV zrobiła dobry krok opuszczając narazie HBM. Chociaż są ich karty na rynku a nie na slajdach
20
losiu
5 stycznia 2017, 15:21
Czyli do wakacji nic....nie dziwię się, że NV nie pokazała 1080Ti. Po co, skoro w chwilę po premierze Vegi dostaniemy Voltę i tak w kółko NV będzie o 3/4 kroku przed AMD. Kicha dla klientów.
12
yendrek
5 stycznia 2017, 15:24
Wygląda to bardzo obiecująco, jednak martwi mnie jedno sformułowanie (użyte na pierwszej stronie): 'odpowiednio napisane aplikacje'. To oznacza po pierwsze optymalizację pod Vegę, po drugie nieco więcej pracy dla koderów. A niestety przykłady gier z ubiegłego roku pokazują, że koderzy jakąkolwiek optymalizację często mają gdzieś, a pracę odkładają na 'po premierze' i łatanie bugów. Zmiany w architekturze są jednak na tyle duże, że może w końcu i bez jakichś specjalnych zabiegów AMD nawiąże konkretną walkę z Nvidią, a aplikacje/gry zoptymalizowane pod Vegę i Vulcana/DX12 będą... no, może nie przesadzajmy na razie z urywaniem d..y, ale może będą - póki co - bardzo dobre pod względem szybkości/wydajności/fps itp.

PS - żeby nie było żem fanboj AMD - powyższe słowa pisze człowiek, który nigdy nie kupi grafy od AMD dopóki firma nie będzie lepiej wspierać linuksa. Po prostu liczę na to, że jeśli AMD stworzy realną konkurencję Nvidii, to w końcu ta chora sytuacja na rynku kart graficznych stanie się przynajmniej mniej chora, a jak cyberbozia da to może nawet i dobra dla konsumentów.
5
Barwa_88
5 stycznia 2017, 15:24



i tyle widać :(

Rdzeń szacowany na 530-560 mm2 więc mniejszy od GP100
14
*Konto usunięte*
5 stycznia 2017, 15:24
Z czego slynie AMD

Ze slajdów
-3
Putout
5 stycznia 2017, 15:25
Czyli Vega to 500. AMD raczej nie będzie rozwijać dwóch serii jednocześnie, więc RX 400 zostaną przebrandowane na RX 500 i będzie można je powtórnie sprzedać xD
14
B0BS0N
5 stycznia 2017, 15:28
Hype'u nakręcili jakby mieli tą kartę co najmniej wydać lada dzień... a tu kicha. Slajdy i pokaz na YT gry napisanej pod AMD, w dodatku z dropami FPSów. Wychodzi na to, że skoro w preview zaczepili o temat Volty, to Vega ma być konkurentem dla następnej generacji NV.... czyli pewnie lato/jesień 2017.
37
Skullek
5 stycznia 2017, 15:29
chotom19 @ 2017.01.05 15:11  Post: 1030967
Były papierowe premiery teraz są slajdowe;)


Przecież na stronie ve.ga pod licznikiem było wyraźnie napisane 'Vega Architecture Preview' nie 'Launch', wystarczy umieć czytać i filtrować informacje.
6
Zaloguj się, by móc komentować