Bartosz Woldański | 23 maja 2014, 21:50

Huawei Ascend P7 – premiera i cena w Polsce

Wczoraj odbyła się oficjalna polska prezentacja Huawei Ascend P7, flagowego smartfona chińskiej firmy. Po dwóch tygodniach urządzenie trafiło właśnie do Polski w dość przystępnej cenie. Choć parametry techniczne smartfona nie zachwycają, to producent kusi czymś innym – na przykład smukłą obudową. Czy to wystarczy, by wzbudzić odpowiednio duże zainteresowanie wśród użytkowników?

Huawei Ascend P7 – pełna specyfikacja

Zgodnie z zapowiedzią, w tym miesiącu została uruchomiona sprzedaż Huawei Ascend P7 w kilkudziesięciu krajach, w tym, co najważniejsze, w Polsce. Chińska spółka, która działa prężnie i sprzedaje coraz więcej egzemplarzy swoich urządzeń, postawiła sobie również mniejsze, ambitne cele. Zamierza osiągnąć piętnastoprocentowy udział na naszym rynku smartfonów w ciągu trzech najbliższych lat, oferując taki sprzęt, jak zaprezentowany wczoraj w Warszawie Huawei Ascend P7.

Smartfon, z 5-calowym ekranem o rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli, przykuwa wzrok swoim designem oraz cienką obudową, porównywalną do Huawei Ascend P6 (6,5 mm, czyli o 0,3 mm więcej niż poprzedni model). Specyfikacja – w porównaniu do najnowszych propozycji takich gigantów, jak Samsung czy Sony – wypada dość blado: „czterordzeniowiec” HiSilicon Krin 910T taktowany na 1,8 GHz (rdzenie Cortex-A9), układ graficzny Mali 450, 2 GB RAM-u, 16 GB wbudowanej pamięci (plus opcja rozbudowy o kartę microSD do 32 GB) czy akumulator o pojemności 2500 mAh. Duży postęp względem zeszłorocznego topowego smartfona Huawei nastąpił w aparatach. Główny, z czujnikiem Sony BSI i przysłoną f/2.0, może pochwalić się rozdzielczością na poziomie 13 megapikseli, natomiast przedni wyposażono w 8-megapikselową matrycę, która ma zadowolić każdego, kto lubi pstrykać grupowe zdjęcia. ;-)

Ten sprzęt można już kupić w Polsce za 1699 zł brutto w sklepach sieci RTV Euro AGD, Media Markt, Media Saturn, X-KOM, Sferis i Media Expert. Specyfikacja nie jest na miarę najwyższej półki, to i cena – odpowiednio niższa. Smartfon jest również dostępny w ofercie Plusa, a konkretnie w taryfie Plus dla Firm. To, jak duże zainteresowanie wzbudzi w Polsce Huawei Ascend P7, to się dopiero okaże, ale producent nie ukrywa, że wiąże spore nadzieje z naszym rynkiem. Na ocenę smartfona jeszcze przyjdzie czas, a tymczasem zapraszamy do zapoznania się z wpisem na blogu PCLab.pl, w którym Mieszko Krzykowski, nasz specjalista od urządzeń mobilnych, dzieli się spostrzeżeniami na temat nowego, smukłego smartfona Chińczyków.

Rozpędzone Huawei i jego Ascend P7

Źródło: Huawei