Bartosz Czechowicz | 8 listopada 2017, 22:32

Snap straciło 40 mln dolarów na okularach Spectacles

Kompletny niewypał. Tak, w dużym skrócie, można określić promowane przez firmę Snap okulary Spectacles. Z materiałów udostępnionych w sieci przez redakcję serwisu Ubergizmo wynika, że firma straciła na produkcji tego gadżetu dziesiątki milionów dolarów.

W zeszłym miesiącu media obiegły doniesienia, że przedsiębiorstwo ma w magazynach setki tysięcy niesprzedanych egzemplarzy tego urządzenia. Trudno powiedzieć, ile dokładnie okularów zdecydowała się zamówić firma, ale wszystko wskazuje na to, że twórcy Snapchata faktycznie mocno przecenili zainteresowanie Spectacles. Snap opublikował właśnie najnowsze wyniki finansowe, z których wynika, że błąd kosztował korporację 40 mln dolarów.

HTC Vive - sprawdź aktualne ceny

Oculus Rift - sprawdź aktualne ceny

Co dokładnie przełożyło się na klęskę gadżetu? Cóż, moim zdaniem chodzi o zbyt małą funkcjonalność. Możliwość kręcenia filmów z perspektywy użytkownika to trochę za mało w czasach smartfonów, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że urządzenie wyceniono na kwotę 130 dolarów (co w Polsce przełożyło się na 630 zł). Mówiąc krótko, potencjalni klienci po prostu nie widzieli sensu w posiadaniu urządzenia.

Co ciekawe, niewykluczone, że w przyszłości zobaczymy przynajmniej jeszcze jedne okulary od firmy Snap. Przedsiębiorstwo podobno ma bowiem w planach sprzęt oferujący technologie z zakresu tzw. rozszerzonej rzeczywistości. Niestety, szczegóły na temat modelu i dokładna data jego premiery nie są jeszcze znane.

Źródło: ubergizmo