Piotr Gontarczyk | 12 stycznia 2018, 08:02

Asus i MSI - dwie marki trzymają w rękach pół rynku laptopów dla graczy

Mniejsi nie dali rady. Z najnowszych informacji pozyskanych przez Digitimesa wynika, że pomimo ostrej rywalizacji cenowej ze strony HP i Della, Asustek i MSI utrzymały swoje pozycje na rynku komputerów przenośnych dla graczy, sprzedając w ubiegłym roku łącznie blisko 2,5 miliona sztuk i zachowały udział w rynkowej sprzedaży na poziomie około 50%.

W ubiegłym roku zapotrzebowanie ogólne na notebooki nadal spadało, ale nie dotyczyło to modeli biznesowych oraz gamingowych ze średniego i wysokiego segmentu cenowego. Dell i HP w ubiegłym roku rzucały kolejnymi obniżkami cen w przypadku laptopów z zakresu cenowego od 899 do 1099 dolarów, licząc na zagarnięcie choć niewielkiej części dużych tortów Asusteka i MSI, zarówno w Europie, Ameryce Północnej, jak i różnych regionach Azji. Hegemonię dwóch liderów naruszyć próbowały też firmy Lenovo i Haier, które wprowadzały na rynek tanie modele dla graczy, aczkolwiek najwyraźniej bez wyraźnych rezultatów.

Źródła Digitimesa wskazują wręcz, że obniżki cen HP i Della wpłynęły jedynie na sprzedaż nie mocniejszych producentów, a słabszych, takich jak Lenovo i Gigabyte.

Sprawdź najlepsze ceny gamingowych laptopów Asusa