Adrian Kotowski | 13 lutego 2018, 14:34

Sea of Thieves - szczegółowe wymagania sprzętowe wersji PC

Nawet dla 540p. Twórcy gry Sea of Thieves udostępnili w sieci szczegółowe wymagania sprzętowe pecetowej wersji tytułu, które dokładnie pokazują, jakiego sprzętu potrzebujemy, by odpalić produkcję w konkretnych ustawieniach. Przygotowano informacja aż dla sześciu zestawów, od naprawdę słabego ze zintegrowanym układem graficznym, po konstrukcję z wysokiej półki z GTX 1080 Ti.

Rare zapewnia od dłuższego czasu, że Sea of Thieves zostanie odpowiednio dostosowane do możliwości komputerów. Gracze mają się nie martwić o optymalizację, a produkcję będzie można odpalić też na nieco starszym pececie. Udostępnione informacje na temat specyfikacji wskazują, że deweloper rzeczywiście przyłożył się do pracy. Poniżej możecie sprawdzić wszystkie sześć opisanych konfiguracji. Wśród danych znajdziecie nie tylko informacje o sprzęcie, ale też o ustawieniach graficznych, płynności i rozdzielczości.

Sea of Thieves

Specyfikacja do gry w 540p przy 30 kl./s i ustawieniach minimalnych (Cursed):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core z układem Iris Pro Graphics 6200 lub Iris 540,
  • Pamięć RAM: 4 GB,
  • GPU: zintegrowane (dane powyżej), minimum 1 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, 5400 obr./m.

Specyfikacja do gry w 720p przy 30 kl./s i ustawieniach niskich (Common):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core 2 Quad Q9450 2,6 GHz lub AMD Phenom II X6 3,3 GHz,
  • Pamięć RAM: 4 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 650/GTX 1030 lub AMD Radeon HD 7750/R7 450, minimum 1 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, 5400 obr./m.

Specyfikacja do gry w 1080p przy 30 kl./s i ustawieniach średnich (Rare):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core i3-4170 3,7 GHz lub AMD FX-6300 3,5 GHz,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 660/GTX 1050 Ti lub AMD Radeon R9 270/RX 460, minimum 2 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, 7200 obr./m.

Specyfikacja do gry w 1080p przy 60 kl./s i ustawieniach średnich (Rare):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core i5-4690 3,5 GHz lub AMD FX-8150 3,6 GHz,
  • Pamięć RAM: 8 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 770/GTX 1060 lub AMD Radeon R9 380X/RX 470, minimum 4 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, 7200 obr./m.

Specyfikacja do gry w 4K przy 30 kl./s i ustawieniach Ultra (Mythical):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core i5-4690 3,5 GHz lub AMD FX-8150 3,6 GHz,
  • Pamięć RAM: 16 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 980 Ti/GTX 1070 lub AMD Radeon RX Vega 56, minimum 8 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, SSD.

Specyfikacja do gry w 4K przy 30 kl./s i ustawieniach Ultra (Mythical):

  • System operacyjny: Windows 10 z Anniversary Update (1607),
  • Procesor: Intel Core i7-4790 4 GHz lub AMD Ryzen 5 1600 3,6 GHz,
  • Pamięć RAM: 16 GB,
  • GPU: Nvidia GeForce GTX 1080 Ti lub AMD Radeon RX Vega 64, minimum 8 GB pamięci,
  • Dysk twardy: 60 GB wolnego miejsca, SSD.

Co ciekawe, przy każdej z wymienionych specyfikacji Rare dodało, że gra działa w trybie DX11. Teoretycznie więc nie byłoby żadnego problemu w odpaleniu jej na starszych wersjach systemu Windows, ale taka opcja została po prostu sztucznie zablokowana przez Microsoft.  Nieco dziwne jest też to, że studio współpracujące z firmą z Redmond nie użyło tak promowanego przez przedsiębiorstwo DirectX 12. Sea of Thieves zadebiutuje na rynku 20 marca tego roku i będzie dostępne na PC i konsoli Xbox One (sprawdź najniższe ceny). Gra jest w usłudze Xbox Play Anywhere, więc kupując jej wersję cyfrową będziecie mogli grać zarówno na komputerze, jak i na konsoli. Należy przy okazji wspomnieć, że jest to pierwsza produkcja Microsoftu, która już w dniu swojej premiery pojawi się w usłudze abonamentowej Xbox Game Pass.

Źródło: PC Gamer