Adrian Kotowski | 12 kwietnia 2018, 13:22

Sasa Marinkovic nowym dyrektorem marketingu produktów AMD

Jeden weteran zastąpi innego. Wczoraj informowaliśmy Was o odejściu z AMD Chrisa Hooka, dyrektora ds. globalnego marketingu produktów AMD, a dzisiaj poznaliśmy nazwisko jego następcy. Wspomniane stanowisko obejmie Sasa Marinkovic, odpowiedzialny za marketing oprogramowania firmy z Santa Clara. Podobnie jak Hook, Marinkovic ma bardzo długą historię pracy w AMD.

Czerwoni zamieniają więc jednego doświadczonego pracownika na innego, przez co trudno oczekiwać, że dział marketingu na tym straci. Może za to raczej zyskać, bo o ile Hook może kojarzyć się ze słynnym hasłem „Poor Volta”, tak Marinkovic odpowiadał za działania promocyjne, które rzeczywiście były przemyślane i dobrze zaplanowane.

Sasa Marinkovic

To m.in. za jego sprawą opinia o sterownikach dla Radeonów zaczęła się poprawiać. Wszystko rozpoczęło się wraz z aktualizacją Catalyst Omega, a potem zobaczyliśmy też Radeon Software Crimson, Radeon Software Crimson ReLive i ostatnią duża aktualizacje Adrenalin Edition. W przeszłości Marinkovic zajmował się wieloma innymi projektami i nie wszystkie dotyczyły marketingu produktów.

Następca Hooka został zatrudniony w ATI Technologies już w 1996 roku, gdzie pracował jako kierownik projektu ASIC. Dzięki niemu na rynku pojawiła się też technika PowerXpress (obecnie AMD Enduro). Po przejęciu ATI przez AMD na dobre zajął się marketingiem. Odpowiadał za działanie promocyjne produktów desktopowych (w tym nieudanej rodziny FX), technik (HSA, LiquidVR), a przez krótki okres także gier należących do programu Gaming Evolved. Z komunikatu udostępnionego przez AMD wiemy, że Marinkovic będzie odpowiedzialny za przyszłe premiery produktów z rodzin Ryzen i Radeon.

Sprawdź ceny procesorów AMD Ryzen

Źródło: prasowe