Adrian Kotowski | 5 grudnia 2018, 19:19

Dostawy monitorów dla graczy przekroczą w tym roku 5 mln sztuk

Rośnie popularność zakrzywionych wyświetlaczy. Agencja TrendForce opublikowała raport na temat rynku monitorów dla graczy w 2018 roku. Według przewidywań analityków, dostawy urządzeń będą aż dwukrotnie wyższe niż w ciągu poprzednich dwunastu miesięcy. Pojawiły się też przetasowania wśród producentów sprzętu, dzięki którym do listy największych firm dołączył Samsung.

Jak podaje TrendForce, do końca tego roku dostawy monitorów dla graczy przekroczą 5,1 mln sztuk. To ponad 100 procent więcej niż w 2017 roku, który i tak był dość dobry dla producentów tego typu produktów. Należy przy tym zaznaczyć, że przez monitory dla graczy należy rozumieć konstrukcje z wyświetlaczami o odświeżaniu co najmniej 100 Hz. Ogromny wpływ na rynek ma popularność strzelanek takich jak PUBG i Fortnite, dzięki którym klienci chętniej sięgają po „gamingowy” sprzęt. Także w chińskich kafejkach coraz częściej korzysta się z takich ekranów, bo tego oczekują ich klienci.

Na rynku obowiązuje ponadto trend tworzenia monitorów z zakrzywionym ekranem. Aż 54 procent wszystkich monitorów dla graczy dostarczonych do sklepów w tym roku ma mieć właśnie takie panele. Co ciekawe, rok wcześniej było ich tylko 23 procent, ale duża w tym zasługa takich firm jak choćby Samsung, czy MSI. W przypadku pierwszej z nich aż 95 procent wszystkich modeli dla graczy dostępnych w portfolio ma zakrzywiony ekran.

Liderem rynku pozostaje niezmiennie Asus, który nieznacznie wyprzedza Acera. Ten ostatni ma zresztą bardzo dobrą pozycję, bo jeszcze na początku 2017 roku plasował się nie tylko za wspomnianym Asusem, ale też BenQ, które udało mu się w ciągu kilku miesięcy wyprzedzić. Samo BenQ wypadło z pierwszej czwórki, a na jego miejsce wskoczyły współpracujące ze sobą AOC i Philips (MMD). Oba podmioty świetnie radzą sobie w Europie, gdzie śmiało biją się z przedsiębiorstwami, które w rankingu znalazły się wyżej od nich. Pierwsze miejsce poza podium zajął Samsung poczynający sobie coraz śmielej w segmencie monitorów dla graczy. W końcu to właśnie ta firma wprowadziła na rynek jedne z pierwszych konstrukcji zgodnych z FreeSync 2 i DisplayHDR 600, takich jak model C27HG70QQUX, kosztujący około 2300 zł.

Źródło: TrendForce