Bartosz Czechowicz | 7 lutego 2019, 13:42

Spotify ma już 207 mln użytkowników

Firma nareszcie jest rentowna. Spotify opublikowało właśnie swoje wynik finansowe za czwarty kwartał 2018 roku. Z przedstawionych przez Szwedów materiałów wynika, że przedsiębiorstwo zanotowało wtedy przychód na poziomie 1,495 mld dolarów. To o 30% więcej, niż w analogicznym okresie 2017 roku.

Zysk operacyjny serwisu oszacowano na kwotę 94 mln euro. Co ciekawe, to pierwszy raz w całej historii firmy, kiedy nie była ona na minusie. Jak natomiast wygląda popularność platformy? Cóż, tutaj również twórcy usługi mają się czym pochwalić. Spotify pod koniec grudnia 2018 roku miało bowiem aż 209 mln użytkowników, z czego aż 96 mln zdecydowało się na opłacanie abonamentu. Takie wyniki bardzo optymistycznie nastrajają Szwedów. Przedsiębiorstwo poinformowało, że spodziewa się zamknąć bieżący rok bazą klientów mającą wynieść około 265 mln osób i zyskiem operacyjnym na poziomie 200-360 mln euro.

Sprawdź ranking najpopularniejszych modeli słuchawek!

Serwis w ciągu kilku najbliższych miesięcy ma prężnie rozwijać się dzięki podcastom. Spotify właśnie wykupiło specjalizujące się w tego typu materiałach platformy Gimlet i Anchor, a efekty ich przejęcia powinniśmy widzieć już niedługo.

Źródło: spotify, własne