Adrian Kotowski | 9 lutego 2019, 19:39

Metro Exodus z obsługą techniki DLSS

Funkcja trafi też do innych hitów. Kilka dni temu Nvidia pochwaliła się, że jej technika DLSS trafiła do benchmarka 3DMark Port Royal. Dzięki temu karty Turing mają wypadać w teście jeszcze lepiej niż do tej pory. W tym samym ogłoszeniu zieloni wspomnieli też o kilku innych produkcjach, do których trafi ta technika. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że z DLSS będziemy mogli skorzystać również w grze Metro Exodus, choć do tej pory nie zapowiadano dodania takiej opcji.

Najnowsza gra studia 4A Games tworzona jest we współpracy z Nvidią i do tej pory promowano ją głównie techniką ray tracingu, wykorzystaną przy efektach związanych z globalnym oświetleniem. Metro Exodus (tutaj sprawdzicie cenę gry) nie znajdowało się wcześniej na liście tytułów, które miały otrzymać supersampling DLSS, więc ogłoszenie zielonych jest małym zaskoczeniem. Z drugiej jednak strony zastosowanie tej techniki w tego typu tytule ma naprawdę sporo sensu.

Metro Exodus

Nie jest przecież tajemnicą, że Metro Exodus wymaga całkiem dużej mocy obliczeniowej, a apetyt na nią jeszcze wzrośnie po włączeniu śledzenia promieni. Aktywacja DLSS powinna przełożyć się na zwiększenie liczby wyświetlanych klatek na sekundę podczas gry w wysokich rozdzielczościach, kosztem oczywiście obniżenia jakości grafiki. Nie wiadomo niestety, kiedy odpowiednia łatka ze wspomnianą funkcją trafi do Metro Exodus. Trudno jednak spodziewać się, by była dostępna na premierę gry, bo ta odbędzie się już za niespełna tydzień.

W materiale udostępnionym przez Nvidię możemy dodatkowo przeczytać, że DLSS zagości również w grach Anthem, Battlefield V i Shadow of the Tomb Raider. Firma zachęca do śledzenia swojej strony, na której mają pojawiać się wpisy dotyczące wykorzystania technik zielonych w wymienionych produkcjach.  

Źródło: Nvidia